Je laatste bezoek was
Het is nu 18 aug 2019, 08:29
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kleding opbergen, wat is jouw tip?
BerichtGeplaatst: 04 aug 2019, 21:24 
Experienced Camper

Afbeeldingen: 0
Je kent dat wel: na een paar dagen is je keurig ingepakte kledingvoorraad een warboel van textiel geworden. Eh... waar is dat ene shirt? Mam! Waar is m’n joggingbroek? - zucht -

Tot nu toe nemen we kleding mee in een XXL koffer, die ik dagelijks weer probeer te her-organiseren. Kan op slot, dus ook handig voor kostbare spullen, als we even de tent uit zijn. Maar ik ben toch benieuwd: heb jij nou De Ultieme Organiseertip, op het gebied van kleding?

Ik denk dat dit voor veel forummers een herkenbaar ‘probleem’ is, dus lees en adviseer lekker mee. (of is hier al eens een topic over gestart en val ik in herhaling?)

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel: Re: Kleding opbergen, wat is jouw tip?
BerichtGeplaatst: 04 aug 2019, 22:14 
Very Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 1
Wij gebruiken plastic boxen van de xenos. Handvat is tevens sluiting van het deksel. Iedereen heeft er eentje. Makkelijk voor het inpakken, vervoeren, de tent opgeruimd te houden en als scheidingswand voor de kids naast hun matjes.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 04:07 
Very Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 16
Sinds ik dit opbergschort heb gemaakt scheelt het enorm veel aan rotzooi in de tent. Was wel even een behoorlijke klus, maar ben er erg blij mee. 10532

Wat ik ook vaak voorbij heb zien komen zijn soort (ronde) hang kastjes van de IKEA.
Verder kan ik je sowieso aanraden om eens door de IKEA te lopen en te kijken naar spullen die goed op de camping te gebruiken zijn. Bijna alle dozen bakken en andersinds opberg vakken zijn opvouwbaar en al dan niet met een deksel te krijgen en vaak goed stapelbaar.

Ook is dit https://www.dewitschijndel.nl/bo-camp-campingkast/ een optie als je meer dan genoeg ruimte in de auto en tent hebt.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 05:10 
Experienced Camper

Wij gebruiken gewoon allebei een grote weekend tas waar we de kleding op zijn kant in doen. Als je stapels maakt moet je altijd graven, dat voorkom je als je alles op de kant in de tas doet. Handigst is bij het inpakken je tas op een kant overeind zetten en simpelweg een stapel maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 09:44 
Experienced Camper

Oh Carel! Dat is echt een fantastische tent’kast’! Wat een werk...

De ronde hangmand van de IKEA hebben we ook in de tent hangen, maar dat is alleen geschikt voor kleine (niet al te zware) prulletjes.

Opvouwbare dozen van IKEA heb ik ook al eens gelezen, en dan inderdaad kleding rechtop gevouwen naast elkaar erin (a la Marie Kondo), zodat je kan zien wat je zoekt. En dat kan ook in een weekendtas/sporttas, maar dan zoek ik wel een tas waarbij de gehele bovenflap opengeritst kan worden, zodat je de hele inhoud goed kan zien als je iets zoekt... Bovendien kun je sporttassen wat makkelijker in de auto ‘proppen’ waardoor ze weinig ruimte innemen (in tegenstelling tot onze dikke Samsonite).

Iemand nog een goede sporttas tip? Of andere soort flexibele tas/koffer?

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 10:01 
Tentspotter

gebruik al jaren deze,
https://www.domyos.nl/sporttas-fitness- ... id_8200579
tijdens de reis gemakkelijk te vormen en tussen te stoppen, en in de tent stapeltjes kleding erin en door de grote rits gemakkelijk te vinden.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 12:30 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 40
Duclaasie schreef:
Wij gebruiken gewoon allebei een grote weekend tas waar we de kleding op zijn kant in doen. Als je stapels maakt moet je altijd graven, dat voorkom je als je alles op de kant in de tas doet. Handigst is bij het inpakken je tas op een kant overeind zetten en simpelweg een stapel maken.

Precies zo doen wij het ook, maar dan in twee kleine caravankoffertjes die nog van mijn ouders waren.

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 14:18 
Experienced Camper

Ik heb kleine reistasjes in verschillende kleuren (een kleur per persoon) en verschillende maten (van Ali) voor in elk geval ondergoed / sokken zodat dat niet allemaal door elkaar raakt (4 zoons met verschillende maten). De rest in een koffer en de kinderen een kleine reistas.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 aug 2019, 20:18 
Experienced Camper

Handig Kaatje, en super goedkoop! Inderdaad makkelijk in te pakken, zulke tassen passen altijd wel ergens tussen de rest van de bagage/inboedel. Maar die verschillende kleuren per persoon vind ik ook wel een heel goeie tip, Josien! Die ga ik onthouden, voor ons en onze 3 kinderen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]