Je laatste bezoek was
Het is nu 20 okt 2019, 04:58
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vario Albatros
BerichtGeplaatst: 03 aug 2018, 14:02 
Lampbeugelaar

Afbeeldingen: 149
4.20 Mtr. Albatros, variovleugels zijn vast te ritsen op het midden van de windschermen en niet op de kopsekant........
M.a.w. meerdere typen windschermen in omloop voor de 4.20 Mtr Albatros.

10450

10451

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 03 aug 2018, 14:23 
Camper

Afbeeldingen: 2
Emile schreef:
4.20 Mtr. Albatros, variovleugels zijn vast te ritsen op het midden van de windschermen en niet op de kopsekant........
M.a.w. meerdere typen windschermen in omloop voor de 4.20 Mtr Albatros.

10450

10451

Wat bedoel je met de kopse kant? Ik kan de vario helemaal aanritsenn, dus zowel de zijkanten als de ‘bovenkant’....

BerichtGeplaatst: 03 aug 2018, 14:28 
Camper

Peu204 schreef:
Als de schermen uiteindelijk fout blijken te zijn dan zal dit in de huidige situatie mogelijk niet meer op te lossen zijn.

Je kan dan elders een andere set zijschermen laten maken (als de vario wel klopt).

Bij de 4,20 meter modellen staan de zijschermen erg schuin. Dat is normaal.

Maar mogelijk stond ook de basistent te veel naar voren.
Grondzeil vast, stokken plaatsen en de portaaldeuren als indicatie gebruiken. Tent naar voren trekken tot de deuren ca. 8 tot 10 cm van het grondzeil hangen. Voorkant fixeren en vervolgens achter afspannen zodanig dat de tent/hoofdmast weer recht komt te staan.

Varia met zijschermen aan ritsen, hoofdmast vario op de gewenste hoogte zetten en vervolgens zijscherm met vario verder afspannen.

NB
Er is maar 1 echte Albatros en dat is model van voor 1992, de 4 meter uitvoering.
Minder praktisch maar een lust voor het oog.
Binnenkort weer nieuw te verkrijgen.

Wat bedoel je met: is in de huidige situatie niet meer op te lossen?
Ik krijg juist het idee dat de zijschermen wel kloppen maar de vario niet. De maat van de zijschermen komen ook overeen met de zijdlappen van een andere albatros van 4,20...

BerichtGeplaatst: 03 aug 2018, 18:19 
Lampbeugelaar

Afbeeldingen: 149
Albert-Jan schreef:
Wat bedoel je met de kopse kant? Ik kan de vario helemaal aanritsenn, dus zowel de zijkanten als de ‘bovenkant’....

Mijn Albatros heeft dubbele windschermen, 4 stuks dus ipv 2. Bij gebruik van slechts een (half) windscherm rits je de vario aan de kopse kant van het windscherm.

Gewoon een keer samen opzetten, ik vermoed, net zoals Henri, dat de tent veel te veel voorover staat.

BerichtGeplaatst: 03 aug 2018, 18:50 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 342
Peu204 schreef:
Als de schermen uiteindelijk fout blijken te zijn dan zal dit in de huidige situatie mogelijk niet meer op te lossen zijn.

Wat bedoel je met: is in de huidige situatie niet meer op te lossen?

Vanwege het faillissement van De Waard!

BerichtGeplaatst: 23 aug 2018, 21:37 
Camper

Even een update van mijn kant.
Gisteren zijn we met tent en toebehoren afgereisd naar omgeving Eindhoven en hadden daar afgesproken met Emile. Samen de tent opgezet.
Veel geleerd over het opzetten van een Albatros. Allerlei handige dingen opgeschreven en er foto's van gemaakt.

Het probleem is helaas niet verlopen door de tent 'beter op te zetten'. Een troost voor mij: dan was mijn opstelling toch ook weer niet zo beroerd dat het daar door kwam.
Onze conclusie kon geen andere zijn dan dat de vario niet passend is bij deze tent. Thuis heeft Emile zijn 4.20 Albatros Vario opgemeten en dan blijken de maten inderdaad verschillend. Mijn eigen idee is dat we een Vario hebben gekregen van modellenreeks 2010-2015 (4 meter versie) en de tent is, hoewel gekocht in 2014) een 4.20 variant van voor 2010.

Vandaag gelijk gebeld naar Heerde. Er werd gezegd dat we na 1-10 lang konden komen. Dan wordt er naar gekeken en als het verkeerd blijkt te zijn wordt er een nieuwe Vario gemaakt.
Even afwachten tot na 1 oktober dus....

BerichtGeplaatst: 23 aug 2018, 21:37 
Camper

Even een update van mijn kant.
Gisteren zijn we met tent en toebehoren afgereisd naar omgeving Eindhoven en hadden daar afgesproken met Emile. Samen de tent opgezet.
Veel geleerd over het opzetten van een Albatros. Allerlei handige dingen opgeschreven en er foto's van gemaakt.

Het probleem is helaas niet verlopen door de tent 'beter op te zetten'. Een troost voor mij: dan was mijn opstelling toch ook weer niet zo beroerd dat het daar door kwam.
Onze conclusie kon geen andere zijn dan dat de vario niet passend is bij deze tent. Thuis heeft Emile zijn 4.20 Albatros Vario opgemeten en dan blijken de maten inderdaad verschillend. Mijn eigen idee is dat we een Vario hebben gekregen van modellenreeks 2010-2015 (4 meter versie) en de tent is, hoewel gekocht in 2014) een 4.20 variant van voor 2010.

Vandaag gelijk gebeld naar Heerde. Er werd gezegd dat we na 1-10 lang konden komen. Dan wordt er naar gekeken en als het verkeerd blijkt te zijn wordt er een nieuwe Vario gemaakt.
Even afwachten tot na 1 oktober dus....

BerichtGeplaatst: 14 okt 2018, 18:46 
Camper

Weer even een korte update: tent is inmiddels afgeleverd in Heerde en er wordt een nieuwe vario gemaakt. Goede service op deze manier, top!!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3