Je laatste bezoek was
Het is nu 20 jul 2019, 09:07
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen Klaas
BerichtGeplaatst: 03 maart 2019, 16:45 
Experienced Camper

Beste mensen,

Ik ben dus Klaas, 33 jaar en van jongs af aan met het kampeervirus besmet. Vroeger met mijn ouders in Nederland gekampeerd in de grote Dorema stormtent en tegenwoordig met een Vrijbuiter Havik samen met mijn vriendin door heel Europa. Van jongs af aan werd al gauw duidelijk dat als je écht een goede tent wilde het een De Waard moest zijn. De afgelopen jaren is onze invulling van de vakantie veranderd waardoor er de wens kwam voor een tent die makkelijker is op te zetten en in te pakken. Na het nodige voorwerk en enkele bezoeken aan de Vrijbuiter in Roden waren we beiden wel erg gecharmeerd van de Grote Bonte Specht. Zeker de hoeveelheid haringen spreekt ons sterk aan!! De huidige tent sla ik ca 65 haringen en aanverwanten in de (rots) grond en dat soms 8 keer in een vakantie.

Rest de vraag of het een gewone of een lichtgewicht moet worden... In beide gevalle willen we sowieso en binnentent en vloerkleed, aangezien voor dit jaar Noorwegen met mogelijk de Noordkaap op de wenslijst staat. We zullen daar een een flink aantal etappes heen rijden, dus de tent zal vaak worden opgezet en weer ingepakt.

Voor de beeldvorming, dit is de tent waar wij momenteel mee reizen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: Voorstellen Klaas
BerichtGeplaatst: 08 maart 2019, 17:42 
Rookie

Leuk verhaal!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2019, 18:34 
Experienced Camper

Dankjewel!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2019, 20:35 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 57
De Noordkaap lijkt mij ook leuk om eens te doen, maar nu met onze kinderen niet te doen (of wel te doen, maar niet echt gezellig). Ik heb geen ervaringen met lichtgewicht tenten, dus kan je niet adviseren. Wij hebben zelf geen binnentent, mis hem ook niet en lijkt me makkelijker op te zetten zonder binnentent, maar misschien dat anderen andere ervaringen hebben? Gronddeken is wel heel fijn, scheelt kou en is comfortabel. Daarnaast kraken sommige matjes (expeds in ieder geval) als ze direct op het grondzeil liggen.

Succes met het kiezen van de juiste tent! En ik hoop mtt op een leuk reisverslagje over Noorwegen :-)

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 14 maart 2019, 21:31 
Experienced Camper

Gronddeken is voor ons een absolute must. Die ene keer in Oostenrijk aan een idyllisch bergbeekje met smeltwater was genoeg om optrekkendde kou te hebben ervaren. Desnoods maken we er zelf een.

We slapen op Expeds, dus dank voor de tip!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 maart 2019, 19:45 
Rookie

Welkom, leuk verhaal.
Heerlijke reisauto ook trouwens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2019, 18:26 
Experienced Camper

Dankjewel.

De V70 is inderdaad een heerlijke reisauto. Met de banken plat ook plenty ruimte zodat het gewicht goed is te verdelen. En door de ruimte blijft de last zo laag gestapeld dat je rondom zicht kan houden. Na jarenlang een Toyota Corolla is het wat dat en comfort betreft echt een verademing.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019, 20:53 
Experienced Camper

Vandaag de gelukkige eigenaren geworden van een Kleine Bonte Specht met vloerkleed en tarp. Zoals het nu lijkt komend weekend voor het eerst opzetten om goed voorbereid op vakantie te gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2019, 08:57 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 10
Foto's zijn altijd welkom

Wij gaan aankomende week ook weer op pad met de KBS samen met de Dwergstern of Nieuwe Kleine Burgemeester.
Ik heb ze alle 3 maar in de aanhanger gedaan

BerichtGeplaatst: 26 mei 2019, 10:16 
Experienced Camper

Gister bij de schoonouders achter in de tuin de KBS voor het eerst opgezet. Wat meteen opviel is dat het kuipzijl meer bevestigingen heeft dan in de opzetinstructie staat aangegeven. Gecombineerd met een tekort aan grondpennen resulteerde dit in twee punten en de wandjes voor die los stonden.

Ook de telling en instructie van de scheerlijnen vind ik niet erg duidelijk, maar die les hebben we nu vast geleerd. Duidelijk niet voor niets op proef een keer opgezet.

Overigens is de tent echt nog zo goed als nieuw. Bij het openen van de zak komt de nieuwe geur je tegemoet. En uiteraard een plaatje bij het praatje.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2019, 10:36 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 10
Mooi hoor!

De los hangende scheerlijnen aan de voorkant kun je mooi in combi met de andere voorste lijn vastzetten. Hierdoor staat je muurtje ook mooi strak.

Zie foto:

Afbeelding

Ook de achterste scheerlijn van de tarp kun je combineren met een scheerlijn van de tent, scheelt je zo toch weer 4 haringen

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 26 mei 2019, 17:27 
Experienced Camper

Dank voor de tips! Jullie hebben erg mooi strak staan zeg!! 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]