Je laatste bezoek was
Het is nu 20 jul 2019, 09:07
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen en advies 2 persoons weekendtent
BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 10:40 
Camper

Beste forumleden,

Na wat gastbezoeken en het doorlezen van veel van de berichten toch geregistreerd...

Ik ben Mark, getrouwd en vader van 2 (2,5 en 4,5 jaar oud). Zowel mijn vrouw als ik hebben in onze jeugd wel gekampeerd maar sindsdien is het er niet meer van gekomen. De komst van kinderen heeft er toch, zeker bij mij, wel verandering in gebracht en kamperen is een goede manier van buiten zijn en wat avontuur in ons landje beleven.

Ik wil de komende jaren vooral een aantal weekenden per jaar op bv de NTKC terreinen kamperen met een, of later alle twee de kinderen. Het lijkt me vooral leuk (en goed) om ze het kamperen en buitenleven gevoel mee te geven. In een tentje slapen, op een gasstelletje koken en wat in de omgeving scharrelen. Het leven kan simpel zijn... Wie weet dat er in de toekomst echte tentvakanties bijkomen maar dat is dan.

Als eis aan een De Waard tent zou ik hebben:
- groot genoeg voor 2 volwassenen / 1 volwassene en 1 of 2 '4 - 10 jarige' kinderen
- stevig doek en mooie vorm (de combinatie van onverwoestbaar en vormgeving is een reden dat ik bij De Waard uitkom)
- goed en in relatief korte tijd op te zetten door 1 persoon. Het blijft een tent voor 1 a 2 nachtjes.

Vooralsnog vind ik de Koningsstern een erg mooie tent. De Kuifmees vind ik ook erg mooi maar deze schiet zijn doel misschien weer voorbij (klein kamperen, korte tripjes) en is ook nog eens duur en weinig 2ehands te verkrijgen.

Al met al zou ik willen vragen of jullie vanuit ervaring kunnen spreken waar ik goed aan zou doen en wat een goede bijpassende tent zou zijn. Het is lastig om zonder recente ervaring en alleen met plaatjes van internet een goed beeld te vormen. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit dit voorjaar al een eerste kampeerervaring op te doen met mijn kleuter!

Alvast bedankt!

Profiel  

Berichttitel: Re: Voorstellen en advies 2 persoons weekendtent
BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 11:49 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 177
Welkom :!:

Ik denk dat je uitkomt op de Goudplevier, al dan niet met vario- of serreluifel.

Afbeelding

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 12:10 

Afbeeldingen: 71
Of de grote Bonte Specht! Zou je eventueel ook met zijn 4-en in kunnen

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 12:44 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
Welkom!
Kemphaan, Mantelmeeuw, Zilverplevier.
keuze genoeg. Allemaal gemakkelijk op te zetten.
Maar hoeveel kg wil je meenemen, en hoeveel ruimte in en voor de tent wil je?

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 13:52 
Camper

Ik ben bang dat mijn valkuil is dat ik een te grote tent kies, bijvoorbeeld omdat ik teveel wil en er een aantal hele mooie modellen zijn. Eigenlijk wil ik een trekkerstent met wat extra. Iets met een luifel en een tarp zodat de tent niet alleen maar een slaapgedeelte is. Stahoogte en dergelijke zijn voor mij niet vereist aangezien het een weekendje met kind(eren) behelst.

Gewicht? Ik begreep dat de kampeerterreinen van de NTKC naar de plek zelf vaak niet per auto bereikbaar zijn. Dat is prima dus ik moet het kunnen dragen binnen het redelijke. Ik denk dat alles boven de 15-20kg (tentgedeelte) wat teveel wordt.

http://wiki.dewaardforum.nl/images/8/82/Koningsstern_zijkant.jpg

Ik moet nog het gebruik van de berichtfunctie verkennen dus excuus als de link niet werkt. Het is de Koningsstern zoals deze in de wiki alhier staat die mij een mooie middenweg lijkt. Maar dat is lastig inschatten aangezien ik deze nooit daadwerkelijk heb gezien.

De huidige Brilstern is echt te klein en ook niet voor het gebruik wat ik voorzie bedoeld, denk ik.

De Goudplevier is mooi maar is dat niet al wat te groot?

Het blijft een luxekeuze want er is veel moois :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 15:02 
Tentspotter

Afbeeldingen: 0
tentjes in het wild bekijken is een goede optie.
Kan op een kampeerweekend, bv 23 maart op Roggebot.

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 17:52 

Op de NTKC terreinen zijn altijd kruiwagens aanwezig om je spullen van de auto naar de kampeerplek (en vice versa) te brengen.

Goudplevier mag binnen de regels van de NTKC :wink:

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 17:57 

Dit kan ook: Mantelmeeuw met custom luifel....

Afbeelding

Staat toevallig een (als de beschrijving klopt) Mantelmeeuw met weinig staweken op MP: https://link.marktplaats.nl/m1383204020

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 22:12 
Camper

Denken jullie dat de Koningsstern / Zilverplevier ed te klein zijn als weekendtent?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 22:32 

Afbeeldingen: 10
Welkom Mark75!

Koningsstern en Zilverplevier zijn zeker geschikt als weekend tent, alleen niet echt geschikt voor meer dan 2 personen.
Andere optie is de nieuwe kleine burgemeester i.c.m. Zeester/Bonte Specht tarp ( ook max 2 personen )
Maar zoals Tally-ho al zei, is een Goudplevier een perfecte tent voor je wensen of eventueel de Grote Bonte specht.Afbeelding

KB met tarp van een Kleine Bonte Specht lichtgewicht.

BerichtGeplaatst: 12 maart 2019, 23:29 
Camper

Papegaaiduiker ook erg goed te doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 maart 2019, 08:04 
Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 16
Als eigenaar van een Koningsstern gebruik ik deze precies zoals je bedoelt.
Past makkelijk een twee persoons expeditie megamat in met ruimte ernaast voor nog een luchtbed of spullen.
Met zijn drie en spullen zal het wat knap zijn. Maar onder het luifeltje eventueel met een tarp kun je ook een boel zooi kwijt.

Wel lastig aan te komen en vaak aardig aan de prijs (lees €400+). Maar je kunt mazzel hebben.

Voorbeeld https://youtu.be/G-zQgslcqqw?t=224
Da's mijn vorige Koningsstern met twee zijschermen en een (niet de waard) tarp. Werkt prima.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2019, 08:53 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 57
Het is lastig advies te geven, want iedereen heeft weer andere wensen. Wij kamperen op de ntkc terreinen met 5 personen met een pijlstaart en kuifuil. Dat zijn dan idd enkel slaaptentjes, we leven verder buiten.

In de kuifuil slapen we met 3 personen en dan is er nog wat ruimte voor kledingtassen. Er is dan geen leefruimte meer over, maar dat wordt opgelost door een losse tarp die we indien nodig opzetten en waar we dan onder leven als het wat minder goed weer is. Voor 3 personen is de kuifuil dus zeker ook een mogelijkheid, met 4 personen wordt het wat krap (hoewel er wel gezinnen zijn die met 4 personen in de kuifuil kamperen).

Misschien ook goed om te bedenken wat je wilt als jullie met z'n vieren gaan: 1 tent of 2 tenten. Voordeel van 1 tent is lekker allemaal samen. Voordeel van 2 tenten is dat je wat kleiner kan gaan wat makkelijker is als je maar met 2 personen gaat kamperen.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2019, 09:31 
Camper

Ja, het blijft lastig maar jullie ervaringen helpen!

Ik denk dat wanneer we als gezin en langer dan 2 dagen gaan we een serieuze tent moeten hebben. Nu met alleen ik ga met 1 van de kinderen, mogelijk later alletwee, klinken tenten als de KS logisch maar besef ik me ook dat het snel te klein wordt. Maarvwat heb ik nodig in een weekend. Slaapruimte, wat onder luifel of tarp als kookruimte en de rest veel buiten (spelen). Als.het slecht weer is in de tent spelen, lezen ed of gewoon inladen en naar huis. De eerste camping die ik op het oog heb is in Hazerswoude... en ik woon in Boskoop dus dat is zo gepiept. Klein beginnen. Zeg ik hier wat geks mee?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 maart 2019, 09:49 
Camper

Overigens ben ik erop gekomen ondat een collega zijn LandRover 88 met daktent ging verkopen. Dat lijkt me geweldig maar ik ga nergens in NL offroad, kamperen op de leuke terreinen is moeilijk en... ik kreeg mijn wederhelft niet overtuigd....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende