Je laatste bezoek was
Het is nu 04 dec 2023, 03:51
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 669 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 45  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Coleman fuel appliances
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005, 11:09 
Coleman After Sales

Beste gebruiker van Coleman toestellen,

als after sales manager van Coleman Benelux ben ik benaderd u met tips en antwoorden in de toekomst terzijde te staan aangaande het gebruik en onderhoud van onze benzinetoestellen.

Een eerste inventarisatie van de berichten tot nu toe leerde dat een groot deel van de problemen te wijten is aan ouden/onzuivere brandstof. Enkel Coleman fuel en loodvrije benzine kunnen gebruikt worden, andere brandstoffen zijn absoluut ongeschikt en zelfs schadelijk/gevaarlijk.
Benzine bederft na 3 maanden als deze in contact staat met zuurstof. Ongeopende flessen Coleman fuel kunnen tot 5 jaar worden bewaard, eenmaal in een jerrycan of in de tank van een toestel zal deze bederven en gele vlammen en roet veroorzaken.

Verder dient u bij het aansteken van een toestel 30x te pompen ongeacht de hoeveelheid brandstof in de tank. Draai bij het ontsteken de kraan minimaal open en zorg voor een zo laag mogelijke vlam om een goede verbranding te kunnen genereren. Een tever geopende kraan zal het toestel doen verzuipen en gele vlammen tot gevolg hebben.

Voor vragen en/of een uitgebreide instructie voor gebruik en onderhoud van de toestellen kunt u mij bereiken via mailadres:

andre.kooijman@coleman.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005, 11:45 
Very Extremely experienced Camper

Ik vind het belachelijk dat een Coleman toestel het laat afweten als er benzine in zit die ouder is dan 3 maanden. :x
Een auto rijdt ook gewoon door met benzine die er langer in zit dan 3 maanden. En dan kun je de snelheid ook nog regelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005, 19:46 
Lampbeugelaar

Afbeeldingen: 0
Andre,

Welkom op "onze" site en ik hoop dat velen gebruik zullen en kunnen maken van jou adviezen als professional van Coleman :!:

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: Het ontsteekprocedé zoals je dat beschrijft in je eerste post geldt dat voor alle brandertypen :?: :?:

Het ontsteekprocedé van mijn Apex-I brander is anders omschreven :!:

Ik heb nog nooit enig verschil kunnen constateren tussen oude en nieuwe Coleman fuel. Ook niet in mijn goed functionerende 424 campstove.

Mijn compact lantern type 226 krijg ik echt wel aan het branden maar is nauwelijks regelbaar. Voluit brandt hij goed maar moet je erg vaak bijpompen. Zodra je de regelaar lager zet gaat de lamp al snel uit. Het regelbaar gebied is maar milimeters, dat is wel erg weinig voor zo'n mega knop.

Graag je reactie.

Laatst bijgewerkt door ecm op 02 maart 2005, 21:30, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 maart 2005, 20:37 
Moderator

Afbeeldingen: 326
Dag Andre,

Mijn Coleman benzinelamp heb ik inmiddels al 15 jaar en daar is echt nog nooit iets mee aan de hand geweest. Brand altijd erg mooi en is goed hoger of lager af te regelen. Heb het er elders op dit forum al een gemeld.

Mijn kookplaat echter is een soort drama (is nu vier jaar oud). Heb er al onderdelen aan vervangen maar het helpt allemaal niets. Soms doet hij het prima maar in de meeste gevallen heb ik er problemen mee. Gele vlammen tot wel een halve meter hoog (!) en dus roetvorming. Het heeft mij al bijna een keer mijn tent gekost. Op een haar na sloeg de vlam er in. Heb er altijd de originele brandstof in gehad dus daar kan het ook niet aan liggen. De kookplaat wordt van maart tot oktober zeer regelmatig gebruikt dus staat maar een keer per jaar een aantal maanden ongebruikt in de kast.

Verlang regelmatig terug naar mijn gaskookplaat.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2005, 19:05 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 12
Wow, dit forum wordt met de dag beter! Nu ook leveranciers en fabikanten zich melden.

Dit toont wel aan dat Coleman een proffesioneel bedrijf is die klachten erg serieus neemt.

Grote klasse!

(Ik heb overigens geen klachten over Coleman maar ik heb er dan ook niets van)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 maart 2005, 21:17 
Moderator

Je hebt er niets van...

Ik heb de beste Coleman lamp ter wereld volgens mij. Doe maar een bod en je krijgt er 10 jaar garantie bij 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005, 09:52 

Mijn petroleum lampje werkt nog prima... Ook deze gaat nog wel 10 jaar mee en geeft ook nog prima, sfeervol licht ook...

Maar bedankt voor je aanbod!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2005, 21:56 
Moderator

Petroleumlampen zijn van oudsher al onverslijtbaar. Het enige wat daar mee mis kan gaan is dat ze na 150 jaar een beetje gaan doorroesten

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005, 12:11 

150 jaar dat noem ik nou een een garatie periode...

Die goedkope roesten vrij snel maar als je ze maar droog houdt is er niets aan de hand.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2005, 19:39 
Moderator

Klopt, simpel doch zeer doeltreffend

BerichtGeplaatst: 07 maart 2005, 14:07 
Coleman After Sales

Beste Willem K,

het woord "belachelijk" in je bericht kan ik niet helemaal plaatsen en ervaar als ik als onprettig. Nogmaals: mijn doel is (extra) informatie te geven over gebruik en onderhoud van onze toestellen.
Eén van de meest onbekende eigenschappen van benzine is dat dit bederft na 3 maanden, dat is niet iets dat wij als Coleman bedacht hebben maar info afkomstig van alle benzinemaatschappijen.

Vwb oude benzine in de tank van een auto verwijs ik je graag naar een erkende garage.

Andre Kooijman
after sales manager

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 maart 2005, 14:21 
Coleman After Sales

Beste Emile,

de omschreven ontstekingspocedure geldt inderdaad voor alle toestellen. Uiteraard geldt ook dat indien iemand gewend is een andere wijze van aansteken dit vooral kan blijven gebruiken.

Het verschil tussen verse en oude benzine is het meest zichtbaar door gele vlammen en roetvorming wlke ontstaat door gebruik van de "gomvormige" benzine.

De 226 Compact Lantaarn heeft inderdaad een beperkte regelbaarheid. Alle onderdelen zijn gevoeliger en minder eenvoudig fijn af te stellen, een groot verschil met bv de Powerhouse.

Andre.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005, 15:35 
Site Admin

Afbeeldingen: 185
andre schreef:
het woord "belachelijk" in je bericht kan ik niet helemaal plaatsen en ervaar als ik als onprettig.

Mensen: laten we Andre wat netter benaderen. Ik waardeer zijn inzet zeer. Laten we hem niet wegjagen voordat hij hier is :!: Een van mijn motto's is: Je kunt alles zeggen, belangrijk is de manier waarop

andre schreef:
De 226 Compact Lantaarn heeft inderdaad een beperkte regelbaarheid

Dat is toch jammer. Je merkt dat vele hier (waaronder ik, en de verkoper van De Waard zelfs) de 226 heeft. Van een kleine(re) lamp verwacht je ook goede eigenschappen. En ik hoef niet altijd TL lichtsterkte als ik kampeer. Juist een mooi sfeervol lampje bij een lekker glas wijn moet ook mogelijk zijn in mijn optiek..
Ofwel: als ik veel geld neerleg voor een kwaliteitsproduct van Coleman wil ik niet ook nog eens een petroleumlamp van 5 euro meeslepen voor gezellig licht....

Berichttitel: Coleman fuel appliances (226)
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005, 15:48 
Coleman After Sales

Beste Rolph,

mbt de Coleman 226-lantaarn zou ik nog willen toevoegen dat deze lamp minder goed regelbaar is, dit wil zeggen dat er wel een nuance in opbrengst merkbaar zou moeten zijn. In welke mate jouw lamp regelbaar is kan ik zo niet beoordelen en dus zou ik willen voorstellen deze via de Waard tenten naar ons te versturen voor nazicht/reparatie.

Indien je hiervan gebruik maakt graag een duidelijke klachtomschrijving erbij en je naam.

met groet,

Andre.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2005, 16:03 
Very Extremely experienced Camper

Beste André,
Excuses voor het woord "belachelijk", laat ik er "verbazingwekkend" van maken. :oops:
Dat je mijn kritiek op de Coleman lamp als onprettig ervaart kan ik me voorstellen. Echter: Als ik een product koop van een gerenommeerd merk, ga ik er van uit dat dat product ook goed functioneert. In de bijbehorende instructie staat vermeld dat er alleen Coleman Fuel of loodvrije normaal benzine in mag. Nergens staat dat die vloeistof niet ouder mag zijn dan 3 maanden. Dus is het logies dat als de vakantie voorbij is de benzine in de lamp blijft. Ik ben van mening dat als Coleman dit vermeld zou hebben in de instructie er heel wat meer Coleman toestellen naar behoren zouden functioneren. Het is dan ook jammer dat deze mooie apparaten onnodig ergernis wekken bij nogal wat gebruikers. Als een toestel na het vervangen van dure onderdelen nog niet goed werkt en niemand, ook de verkopers van De Waard, weet wat de oorzaak is, krijg je daar geen goed gevoel bij. Ik ben dan ook blij dat we eindelijk weten het hoe en waarom. :D

Vr. gr. Willem K

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 669 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 45  Volgende