Je laatste bezoek was
Het is nu 10 dec 2024, 21:07
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2006, 22:23 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 0
We zetten bij onze Albatros de zonneluifel met een poot lager en knijpen daar een afwasdoekje op de scheerlijn zodat het water via deze scheerlijn bij de hoek van de windschermen komt.
Hebben daardoor geen drassige voorkant omdat het water naar de zijkant wegloopt. De 2 luifelstokken van de Albatros zelf staan rechtop zodat hier het water links en rechts wegloopt.

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2006, 12:50 
Experienced Camper

Afbeeldingen: 2
hkwvi schreef:
We zetten bij onze Albatros de zonneluifel met een poot lager en knijpen daar een afwasdoekje op de scheerlijn zodat het water via deze scheerlijn bij de hoek van de windschermen komt.
Hebben daardoor geen drassige voorkant omdat het water naar de zijkant wegloopt. De 2 luifelstokken van de Albatros zelf staan rechtop zodat hier het water links en rechts wegloopt.

Mmm, da's misschien ook wel een idee. We hadden vorig jaar via dit forum twee extra zijschermen kunnen bemachtigen zodat we er nu vier hebben. Dat scheelt een hele hoop inregenen en wind. Misschien nu nog een 2de hands winterluifel om de boel helemaal dicht te ritsen?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2007, 21:36 
Experienced Camper

En ook dit jaar zat ik voor de tent naar de regen te kijken en regelmatig emmers water leeg te gooien (12 keer een emmer van tien liter tijdens een regenbui van 10.00 tot 17.00 uur..) en bedacht ik me mijn eigen, niet uitgevoerde, tip van het bevestigen van een tuinslang aan de emmer om het water zo weg te laten lopen.
Als we die dag weg waren geweest was het waterballet pal voor de tent niet te overzien geweest.
En we nemen volgend jaar een schepje mee. Op onze tweede camping stonden we in een dalletje (geen andere plek meer) en zagen we het water naar ons toe komen lopen tijdens een wolkbreuk. Gelukkig hield het op tijd op met de regen. Schepje geleend, geultjes gegraven met prachtige dijkjes. Je bent Hollander of niet natuurlijk!
Daarna geen regen meer gezien :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2007, 21:43 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 156
Vroeger was dat inderdaad de manier, maar tegenwoordig wordt je door een campingbaas standrechtelijk geëxecuteerd als je geulen in zijn terrein gaat graven. :wink: Ik heb mijn vaders pioniersschep nog altijd in de aanhanger liggen, maar die wordt alleen door de kinderen op het strand gebruikt.
Maar wat is het probleem nou, we hebben toch een :dw: ?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 aug 2007, 21:50 
Experienced Camper

Sinds we twee jaar geleden op een camping in Beieren één groot modderbad voor en ónder de tent hebben gehad na fikse regenbuien...
Maar ik bezin me op andere ideeën om eventuele vloed te weren :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2