Je laatste bezoek was
Het is nu 04 dec 2023, 13:27
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voor de thuisblijvers...
BerichtGeplaatst: 29 jun 2005, 19:29 
Very Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 2
Ach buurvrouw, als u dit jaar niet met vakantie gaat, zoudt u dan in de weken, dat ik weg ben, een oogje op mijn huis willen houden? Ik zet de ramen op een kiertje, maar wilt u ze 's avonds dicht doen en er op letten, dat het niet inregent? Als het onweert wilt u dan de stekker van de t.v. uit het stopcontact halen?
De brievenbus hoeft niet elke dag geleegd te worden, maar om de twee dagen, anders raakt hij verstopt. En als u toch de brievenbus leeghaalt, wilt u dan de post op stapeltjes leggen en de kranten in goede volgorde? Dat is voor u geen moeite en voor mij een groot gemak als ik terug kom.
Wilt u ook opletten dat het waakvlammetje niet uitwaait? Houdt u de glazenwasser goed in de gaten, die komt toch ook bij u? U wilt het geld wel voorschieten misschien. En als u toch uw eigen buitenboel doet, neem dan bij mij ook even de ramen mee en het stoepje. En, oh ja, de loodgieter kan komen. Ik heb hem gezegd dat hij bij u de sleutel kan halen; er is nl. ergens lekkage en daarom moet de hoofdkraan afgesloten worden, nadat u water hebt gebruikt.
Oh ja, wilt u dinsdag op de telefoon letten? Er kan een kennis bellen, die niet weet dat ik op vakantie ben. En als u toch op de telefoon wacht, wilt u misschien wel even de stofzuiger door het huis halen en hier en daar wat afstoffen. Dat is toch niet teveel gevraagd wel? Oh ja, de Oleander moet elke dag een klein scheutje water hebben, de Vingerplant elke dag een wat groter scheutje, de Vetplant twee druppeltjes en de Stefanotus twee maal in de week in een bak lauw water zetten en de Lobelia een maal per week in koud water. Het bakje van de Hertshoorn moet wel voor een derde gevuld blijven en wilt u de bladen elke week afsponsen?
Zoudt u de koelkast willen ontdooien, als het voor u niet al te veel moeite is? Dat hoeft maar één keer. Het is maar weinig werk, alleen met het uitbikken van het vriesvak uitkijken voor het element.
En dan heb ik hier een lijstje met boodschappen. Wilt u die voor mij in huis halen, want bij mijn thuiskomst zijn alle winkels dicht. Brood koop ik wel onderweg en een bloemetje staat ook wel gezellig als ik thuiskom.
Wilt u a.u.b. het huis en de kasten regelmatig luchten?
Oh, wat een organisatie voor een vakantie! Eerst al die voorbereidingen, dan die vermoeiende reis. En dan al die ongelukken onderweg.
Je hebt groot gelijk dat u rustig thuis blijft!

De buurvrouw.

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jun 2005, 19:37 
Moderator

Afbeeldingen: 326
Wanneer komt je boek uit Marja :D Lijkt me leuk om te lezen bij de tent. Prachtig :!:

Profiel Persoonlijk album  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]