Je laatste bezoek was
Het is nu 20 sep 2024, 21:26
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Afval
BerichtGeplaatst: 23 aug 2010, 19:51 
Vuurmeester

Afbeeldingen: 27
Wij kiezen ook altijd voor een klein zakje. En proberen geen etensresten erin te doen. Zo wel: dan direct naar de container brengen. Op deze manier nooit last van dieren, en we hoeven niets mee om een kampeer-vuilnisbak van te maken.

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 24 aug 2010, 07:33 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 34
EW schreef:
En Casper zijn oplossing van de plastic zak aan de scheerlijn gaat op bijvoorbeeld Loodsmansduin niet op. Eerst komt er dan een ekster die hem openhaalt. Daarna volgen de zilvermeeuwen die alles over het veld verspreiden.

Nee dan is dat niet verstandig!! Maar tot nu toe nog nooit problemen gehad met deze methode.
We hebben zo'n hekel aan die opbouw vuilnisbakken, die waaien om bij het minste geringste wind en ik vind het er ook niet uit zien...

BerichtGeplaatst: 24 aug 2010, 09:12 

Afbeeldingen: 94
Och, wij gebruiken gewoon een kartonnen doos en daarin gaat een pedaalemmerzakje.
Gemakkelijk verplaatsbaar, past onder de tafel, lekker makkelijk.
We houden het graag simpel (zie foto's)

BerichtGeplaatst: 29 aug 2010, 10:38 
Rookie

op de camping nieuw formerum op terscheling stond bij iedere staplaats een afvalemmer. prima oplossing!!!
al moet ik wel kwijt dat het een commerciele camping is en wij blij waren dat we naar staatsbosbeheer gingen. natuurlijk ieder zijn eigen smaak en voorkeur.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 aug 2018, 22:05 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 70
Een oud topic even oprakelen, maar had op Pinterest een idee gezien van hoe iemand uit 2 plankjes een staander had gemaakt om een plastic tas in op te hangen als prullenbak.
https://adventureideaz.com/2014/04/29/g ... uctdesign/

Dit vond ik een aardig idee, alleen het nadeel van deze prullenbak was dat er geen klep op zat.
Ook had ik op Pinterest heel wat kampeerkisten/chuckboxen gevonden, waarvan sommige heel dicht in de buurt kwamen van goed, en vele ook niet. Toch heb ik er ontzettend veel ideeën aan op gedaan, en resultaat was dat m'n kampeerkist zo een opvouwbare/demontabele prullenbak heeft gekregen met deksel.

En nu mijn kampeerkist te koop staat heb ik een nog beter idee bedacht ervoor en deze krijgt 2 prullenbakken die in elkaar passen soort van matroesjka, beide krijgen ze nog steeds een klep.

Laatste keer kamperen in de drome in Frankrijk werkte die prullenbak uitstekend geen last van ongedierte gehad en we hebben de prullenbak enkel maar eens in de 2 a 3 dagen geleegd.... Alleen het afval scheiden was een dingetje vandaar dat de volgende 2 krijgt en misschien zelfs 3

BerichtGeplaatst: 06 aug 2018, 09:16 

Afbeeldingen: 40
Wij hebben het dit jaar heel eenvoudig gedaan. De tupperware wasemmer die meegaat voor als ik onverhoopt...iets op de hand moet wassen, hebben wij gebruikt als vuilnisbak. Zak er in, deksel erop klaar. Onderweg zit een blauwe gasfles in de emmer, past precies.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2018, 08:31 
Very experienced Camper

Wij hebben zo'n bouwpakket prullenbak. Is lekker plat in de kist. Maar we zitten hem niet op de volledige hoogte. Pen door de bodem. Ideaal ding.
Een prullenbak wil ik niet in de keuken vanwege insecten en nare geurtjes. Hij staat altijd aan de zijkant van de tent.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 aug 2018, 13:18 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 70
[quote="Joan Z."]Wij hebben zo'n bouwpakket prullenbak. Is lekker plat in de kist. Maar we zitten hem niet op de volledige hoogte. Pen door de bodem. Ideaal ding.
Een prullenbak wil ik niet in de keuken vanwege insecten en nare geurtjes. Hij staat altijd aan de zijkant van de tent.[/quote]

Bij ons staat hij inderdaad ook altijd buiten aan de andere kant dan waar de kookkist staat, maar heb tot nu toe door de deksel geen last gehad van nare geurtjes totdat ik m soms open trok hehe

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3