Je laatste bezoek was
Het is nu 05 okt 2024, 22:32
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hoe reinig ik mijn smerige tent?
BerichtGeplaatst: 10 okt 2020, 19:22 
Tentspotter

Afbeeldingen: 1
Achterblijfsel van gras geeft echt een andere afdruk dan groene aanslag van algen.
Heb je een foto?
En poetsen met een vaatdoekje zou ik helemaal ontraden, ivm de zeepresten van het wassen.
waar ik wel mijn vraagteken bijzet, is als een tent er zo uitziet en maar 10 weken op de teller heeft staan, met max 3,5 weken per keer.
Dat is mij in 50 jaar nog nooit overkomen, ook niet na 10 weken achter elkaar staan in het vroege voorjaar of najaar

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 10 okt 2020, 22:55 
Rookie

Dank voor reactie Kaatje.

Ik snap en deel je twijfel. Ik heb de verkoper er wel naar gevraagd. Kreeg niet geheel hoogte van. Er zit ook in "kozijn" van raam een gaatje door het weer dat erin zit. Ik heb beide gevallen ook niet meegemaakt. Ook net na 3 of 4 seizoenen op Vlieland. Ik ben het met je eens dat dit na 10 weken niet zou moeten zijn. Het weer erin kan ik me voorstellen als het nat is opgeborgen.

Ik krijg het verhaal niet 100% rond. Anderzijds was het een mooie prijs, en als ik het schoon kan krijgen kan ik ermee leven.

Zijstapje: Weet iemand misschien of De Waard zijn zakelijke tenten registreert? er zit een soort serienr op de tent. Daarmee kan ik wellicht het productie- of verkoopjaar achterhalen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 okt 2020, 05:48 
Tentspotter

alle tenten hebben sinds een paar jaar een nummer, maar of daar een registratie van is?

BerichtGeplaatst: 11 okt 2020, 10:11 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 181
'Weer' in de tent, algenaanslag.... Dat correspondeert totaal niet met 10 staweken.
Als een tent 10 staweken heeft, dan is het een frisse tent met een lichte verkleuring van het doek. Ik zou al wantrouwig worden als iemand een B2B tent aanbiedt met 10 staweken voor een heel zacht prijsje. Dergelijke tenten worden gekocht voor de verhuur en worden afgestoten als ze mankementen gaan vertonen (waar onder 'weer') en volledig afgeschreven zijn.

Maar goed, wil niet zeggen dat dat bij jou tent het geval is. Maar zonder foto's gaan we geen beeld krijgen van de tent zelf.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2020, 15:28 
Rookie

pfff, even foto's bijvoegen..... Ik heb hieronder een link naar dropbox. Ik heb geen idee of dit gaat werken.

[url=https://www.dropbox.com/sh/odet21cvcepay3i/AACFJkpk-wlJmLqEf_3Tut-Ca?dl=0][/url]

Hoera als het wel zo is, jammer als jullie er niet bij mogen. Of de link überhaupt niet werkt. Bij [opties] staat bbCode (uit) , maar bij de instellingen staat dit aan.

NIW, Ik heb nu bij een ander raam nieuwe gaatjes gevonden. Ook door het weer, stuk meer dan bij het eerste raam. Het nare is, dat de rest van de tent prima is, maar er altijd een twijfel zal zijn over het aantal weken en of ik niet ben voorgelogen over het gebruik. De verkoper lijkt te goeder trouw,

Als iemand toegang tot de foto's krijgt, hoor ik graag een reactie. Maar, de tent gaat sowieso terug. Het vertrouwen is wel, en er zal altijd wat aan blijven kleven.

Dank voor de inbreng.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 okt 2020, 15:42 
Tentspotter

https://www.dropbox.com/sh/odet21cvcepa ... G_8380.JPG

BerichtGeplaatst: 11 okt 2020, 15:46 

Afbeeldingen: 181
Wat ik zie is algenaanslag en schimmel/weer met gaten. Naar mijn bescheiden mening krijg je dat niet in 10 weken voor elkaar.
Jammer dat ik geen groter stuk van de tent zie van hoe de vleugels overlopen in het dak en hoe de dakverkleuring is ten opzichte van de onderzijde van de vleugels. Ik zie prachtig, haast nieuw (beige) doek, maar weet niet of dit een binnen- of onderkant is.

BerichtGeplaatst: 11 okt 2020, 20:58 

Afbeeldingen: 348
Vermoedelijk heeft de tent een seizoen gestaan (wat aannemelijk is voor een business-tent). Zal eerder 5 maanden zijn dan 10 weken.

Heb ook eens zoiets overgenomen (nu in beheer bij een andere forummer). De Vergrote Zilvermeeuw stond onder de bomen lekker koel met een haagje er om heen. Geen zon geen drogingen en door het haagje in combinatie met hoog gras onder de vleugel geen ventilatie. Als het vochtig is en de tenten niet gebruikt worden (coronatijd) dan kan het snel gaan.

De Vergrote Zilvermeeuw is opgezet en met een hogedrukspuit schoongemaakt (meerdere malen). Een hele operatie wat het is zeer secuur werken. Drogen en weer nat maken om het doek te laten dichttrekken en dat nog een keer herhalen ter controle.

De strook onder het raam zou ik bij De Waard of een ander bekend atelier in Uden laten vervangen. Als je de tent verder weer netjes kan krijgen.

Als er in het dak ook schimmelplekken zijn te vinden dan is het einde verhaal.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2020, 11:17 
Lampbeugelaar

Afbeeldingen: 0
10 staweken zou misschien best kunnen kloppen, maar als de tent vochtig/nat is ingepakt en opgeborgen gaat het goed fout, ook met een relatief nieuwe tent.......

Groene aanslag agv algen treedt doorgaan alleen op bij seizoententen die maanden aan een stuk opgezet staan

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3