Je laatste bezoek was
Het is nu 11 okt 2024, 01:25
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De Roos: "Times are Changing".....
BerichtGeplaatst: 22 aug 2019, 14:05 
Tentspotter

Afbeeldingen: 1
Ach, ieder jaar wordt er over Appelhof en Terpstra een " schokkend" stuk geschreven .
Ben niet onder de indruk.
Ken genoeg jeugd die gewoon kampeert zoals jij en ik dat doen.

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 23 aug 2019, 08:14 
Lampbeugelaar

Afbeeldingen: 0
kaatje schreef:
Ken genoeg jeugd die gewoon kampeert zoals jij en ik dat doen.

Oké, dat betekent dan dus alcohol en drugs in de auto opbergen en niet in de tent :lol: :lol: :wink: :wink: :biertje:

BerichtGeplaatst: 27 aug 2019, 14:03 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 3
Best jammer. Hoewel geen uitgesproken aanhanger van de antroposofische leer, komen we hier al jaren elk jaar weer, vanwege het heerlijke sfeertje wat er hangt. Kinderen zijn als het ware hier opgegroeid en toen de katten nog kittens waren, gingen ze mee. Natuurlijk staan er een aantal mensen die er jaarlijks afspreken en elkaar daardoor beter kennen. Van kliekvorming hebben we nooit last gehad. En het bij de appie gekochte vlees gaat gewoon op de bbq, zonder verwijtende blikken ofzo. Dat de natuurvoedingswinkel alleen het vegetarisch aanbod heeft droeg bij aan het vakantiegevoel. Tevens maakt het ruime aanbod van diverse ijskoude bieren en witte wijnen veel goed :biertje:
Veranderingen zijn inderdaad ingezet. Bij aankomst bestellen we altijd warme pizza's bij de natuurvoedingswinkel....dit jaar had de zeer smakelijke geitenkaaspizza plaatsgemaakt voor een salamipizza. Ook wel aardig, maar toch. Het DW gehalte leek lager en dit gevoel werd ook nog eens versterkt door de aanwezigheid van de glampingtenten. Overigens heb ik hier geen problemen mee als ze elders elders staan, maar op de roos past (nog) niet bij mijn beeld. Van de ineens toegestane honden geen last gehad; eigenaren gingen er goed mee om. We houden van beestjes, dus best okay op deze manier. We waren ook zonder kittens.
WiFi was vorig jaar al de hele dag beschikbaar vooraan bij het theehuis.
Het ontbreken van een animatieteam is ook al zo'n pluspunt. Veel dingen worden door de aanwezige kinderen en ouders zelf georganiseerd voor de hele camping. De door de roos geïnitieerde speurtochten of optredens hebben een sterk educatief , natuurgebonden karakter.
Waar ik dan wel zorgen om maak is het 'recreatiegebeuren'. Zwembaden. Achterlijke animatieteams die tussen je haringen komen springen (mijn kinderen hebben nog een trauma van koos konijn). Dat dus. Ik hoop dat het maar heel ver blijft van de in het artikel genoemde 'hel van samantha' (het contrast is inderdaad écht zó groot) even verderop en dan blijven we daar nog wel even hangen als vaste gasten (geen kliek).
Duimen maar :D

BerichtGeplaatst: 27 aug 2019, 17:56 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 57
Ik begrijp de gevoelens van deze mensen wel, ze willen hun kampeergenot behouden en komen juist naar deze camping omdat hij niet zo is als de meeste andere campings. Huttopia is een grote keten en zal zich meer richten op winst maken, dus meer mensen, meer gericht op wat de gemiddelde kampeerder tegenwoordig wil.

Ook wij hebben in Frankrijk vorig jaar een huttopia camping geprobeerd en is ook niet ons ding, te commercieel, geen sfeer. Hoewel niet ieder terrein hetzelfde zal zijn, neem ik aan dat ze wel bepaalde dingen overal hetzelfde aanpakken om zo hun merk goed in de markt te zetten. De omslag van een antroposofische camping naar een commerciele keten zal dus best veel veranderingen meebrengen waar de huidige kampeerders niet blij mee zullen zijn.

Best jammer dat een camping met een "eigen gezicht" opgaat in een "veel van hetzelfde" keten.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2019, 09:35 
Very Highly experienced Camper

Afbeeldingen: 53
Mensen gesproken die pas terug zijn van hun verblijf in De Waard huurtent (Stormmeeuw) op De Roos. Heerlijke ruime plek. Echter tijdens hun verblijf is het hele terrein door landmeters opgemeten.

De tijd zal het leren...

Kuifarend (2013), Koningsstern (2009), Kuifeend (2004), Stern (1992)

BerichtGeplaatst: 07 sep 2019, 14:55 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 40
We zouden er ooit eens heen, maar dat ging niet doordat Marcel in de vakantie door kon werken met hoop op een baan, en dat laatste lukte. Toen op de Zeven Linden gestaan met drie kinderen en twee katten, terwijl Marcel werkte. De Roos is er nooit meer van gekomen. Jammer, is mooi terrein, ons soort tenten en Marcel heeft een jaar Vrije Hogeschool gedaan.
Ik begrijp de mensen ook wel. Er zijn tig duizend gewone campings voor de mensen die vermaak en dergelijke willen. Dus waarom moet de Roos één van de tig duizend worden.
De oude eigenaren zijn natuurlijk het aanspreekpunt hierover. Zij hebben de camping verkocht.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2