Je laatste bezoek was
Het is nu 09 dec 2023, 09:26
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:26 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 80
marx504 schreef:
Aan de rand van een bos en uitzicht over een weiland/moerasgebied waar je 's ochtends gewekt (kunt) worden door een hert.

Ehhmm.. dat lijkt me stug.. Het eiland is veel te klein voor herten. Het zal wel een ree zijn ipv hert (veel gemaakte fout) die komen er wel voor. Wat me al verbaast eerlijk gezegd, gezien het formaat leefgebied en het feit dat reeen nogal solitair en territoriaal zijn, maar het schijn idd zo te zijn. :wink:

Maar verder: klinkt erg goed allemaal 8)

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:27 

Afbeeldingen: 83
Gerard, ik ben er ook één keer geweest en mij is het ook niet echt zo goed bevallen. Leuk om inderdaad een weekendje uit te waaien, maar meer ook niet (is mijn mening).

Versleten: kuifeend visdief 160g
Verkocht: vergrote zilvermeeuw 2002

En nog 5 andere lichtgewicht tenten.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:36 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 55
Sonnie schreef:
marx504 schreef:
Aan de rand van een bos en uitzicht over een weiland/moerasgebied waar je 's ochtends gewekt (kunt) worden door een hert.

Ehhmm.. dat lijkt me stug.. Het eiland is veel te klein voor herten. Het zal wel een ree zijn ipv hert (veel gemaakte fout) die komen er wel voor. Wat me al verbaast eerlijk gezegd, gezien het formaat leefgebied en het feit dat reeen nogal solitair en territoriaal zijn, maar het schijn idd zo te zijn. :wink:

Maar verder: klinkt erg goed allemaal 8)

Kan het ook een eland geweest zijn dan? Of zou het Wad zo geestveruimend werken.... 8)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:38 

Afbeeldingen: 80
:lol: als je maar genoeg frisse zeelucht opsnuift wordt het vanzelf een roze olifantje ja :wink:

(sorry hoor voor het m*r*nn**k*n maar je bent natuurgids in opleiding of je bent het niet he.. :roll: :oops: )

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:40 

Afbeeldingen: 55
Helemaal gelijk, nooit te oud om te willen leren.

Marco

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:41 
Moderator

Afbeeldingen: 326
Ik zag laats een zeehond over de camping waggelen :shock:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:42 

Afbeeldingen: 63
Gerard schreef:
Ik zag laats een zeehond over de camping waggelen :shock:
Wat had jij opgesnoven dan??? :P

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2007, 20:45 
Moderator

Afbeeldingen: 326
Lamsoor (op Texel heb je niks anders)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2007, 09:10 

Afbeeldingen: 30
marx504 schreef:
En voor de meer basic kampeerders op Ameland ga je natuurlijk naar de Staatsbosbeheer camping. Vanaf Duinoord-Zuid gezien wat zuidwestelijker aan de andere kant van het bos.

Weinig voorzieningen maar een heerlijk rustig stukje natuur. Aan de rand van een bos en uitzicht over een weiland/moerasgebied waar je 's ochtends gewekt (kunt) worden door een hert.
Kids lekker in de boomhut laten spelen of bramen plukken langs de camping. Ideaal voor diegenen die zich zelf kunnen vermaken.
Klinkt allemaal prima (ben zelf ook wel gecharmeerd van Ameland...). Welk publiek komt er vnl. op die SBB-camping? Ouderen of ook veel gezinnen met kinderen? Onze kinderen kunnen zich uitstekend vermaken zonder animatie, maar ik merk wel dat het contact met andere kinderen nu juist tot meer vermaak (en nieuwe spelletjes) leidt.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2007, 23:10 
Very experienced Camper

Wij hebben ook wel eens op Duioord gestaan en kennen genoeg mensen die er zelfs al jaren terugkomen.
Beste een leuk plekje voor tenten, zowel op terrein zuid (tentenveld) als noord (gemixd). Je staat echt tussen de duinen in dat vind ik wel leuk.
Wel vond ik west-ameland inderdaad vrij saai. En ik houd niet van fietsen, dus ben ik het Oerd niet opgeweest (behalve met de tractor inderdaad) maar dat moet wel mooi zijn.
Wat staat nu bovenaan voor een tweede probeersel? Vlieland of Terschelling?
Ik zoek een camping waar voor kleine kids wat te doen is, waar strand dichtbij is en het liefst ook nog een meertje, bos, natuurschoon, enz. en voor slecht weer wat leuke dingen om te bekijken.
Zeg 't maar... :D

Profiel  

Berichttitel: Re: Ervaringen Camping Duinoord Ameland
BerichtGeplaatst: 10 okt 2016, 18:28 
Rookie

Al een oud bericht, maar weet uit ervaring dat het vast nog steeds gelezen wordt.
Wij zijn in de zomervakantie 2015 geweest. We wilden echt in de duinen staan en niet op het grote kinderveld, aangezien onze zoon van 3 zich ook prima vermaakt met een emmer en zand en wij wel houden van wat rust.
Even mijn ervaringen op een rij.
Je bent echt een nummertje op de camping,
het betaald parkeren is echt overbodig, wij moesten alsnog een stuk lopen voordat we bij de auto waren en je kunt buiten de poort gratis parkeren.
De washokken waren aan het eind van de dag echt niet schoon meer
Veel Duitsers op de camping met speakertjes en muziek, in de campingregels staat dat dit verboden is maar als er geen controle op is zal je toch echt zelf je buurman duidelijk moeten maken dat je niet van zijn duitsche schlagers gediend bent.....
In het weekend kwam er een soort van studenten vereniging met allemaal kleine tentjes om onze tent heen staan, ze hebben lang doorgefeest op de camping.... Ook nu geen toezicht terwijl vanaf 23 uur het stil moest zijn volgens de regels.
Camping is niet goedkoop, de kosten in het washok zijn niet ingegrepen en aan de hoge kant.
Vind het zeker in de zomervakantie geen aanrader, misschien dat het kinderveld leuker beter is, daar heb ik geen ervaring mee.
O, ja.... Er is WiFi aanwezig, alleen ver,leden ze op hun dit niet dat dit 5 euro per dag kost.....

Profiel  

Berichttitel: Ervaringen Camping Duinoord Ameland
BerichtGeplaatst: 11 okt 2016, 07:37 

Afbeeldingen: 9
Kuifarend schreef:
Al een oud bericht, maar weet uit ervaring dat het vast nog steeds gelezen wordt.
Wij zijn in de zomervakantie 2015 geweest. We wilden echt in de duinen staan en niet op het grote kinderveld, aangezien onze zoon van 3 zich ook prima vermaakt met een emmer en zand en wij wel houden van wat rust.
Even mijn ervaringen op een rij.
Je bent echt een nummertje op de camping,
het betaald parkeren is echt overbodig, wij moesten alsnog een stuk lopen voordat we bij de auto waren en je kunt buiten de poort gratis parkeren.
De washokken waren aan het eind van de dag echt niet schoon meer
Veel Duitsers op de camping met speakertjes en muziek, in de campingregels staat dat dit verboden is maar als er geen controle op is zal je toch echt zelf je buurman duidelijk moeten maken dat je niet van zijn duitsche schlagers gediend bent.....
In het weekend kwam er een soort van studenten vereniging met allemaal kleine tentjes om onze tent heen staan, ze hebben lang doorgefeest op de camping.... Ook nu geen toezicht terwijl vanaf 23 uur het stil moest zijn volgens de regels.
Camping is niet goedkoop, de kosten in het washok zijn niet ingegrepen en aan de hoge kant.
Vind het zeker in de zomervakantie geen aanrader, misschien dat het kinderveld leuker beter is, daar heb ik geen ervaring mee.
O, ja.... Er is WiFi aanwezig, alleen ver,leden ze op hun dit niet dat dit 5 euro per dag kost.....

Je verwoordt hier precies mijn vakantienachtmerrie.

Als je Texel ook leuk vindt: word NTKC-lid...

BerichtGeplaatst: 11 okt 2016, 14:47 
Rookie

Dank voor je tip Maris. Ziet er inderdaad prachtig uit! (Zie alleen een beetje op tegen het om de vier dagen tent verplaatsen)
Deze zomer gaan we naar Zweden maar ga hem zeker onthouden!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jul 2017, 21:23 
Tentspotter

Afbeeldingen: 1
Heb de afgelopen 2 weken diverse mensen gesproken die op Duinoord stonden en daar graag weg wilden vanwege lawaai s' nachts en tetterende radio's. Deze mensen hadden er meerdere jaren gestaan maar vonden de " kampeer populatie" erg veranderd.
Dus mocht je in het hoogseizoen gaan... u bent gewaarschuwd!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3