Kleine collage van deze eerste kennismaking met de NTKC.
Het is een vereniging en men is zeer zuinig op de verworven terreinen. Zijn er ook trots op en trachten het sportief en eenvoudig kamperen mogelijk te blijven maken.
Er gelden (best strenge) eisen. Een Tureluur is TE hoog. Wel 10 hele cm's zelfs. DUS da kannie hè, zo'n grote bungalowtent. Phoe.
Nou is dat wel te begrijpen, want men vreest dat zo'n DW-tent, met zoveel haringen, niet om de 4 nachten verplaatst gaat worden. Is ook een hele klus.
Ik heb de indruk dat er vooral, was nu ook zo, ouderen komen, VUTters, of juist jongeren zonder kind of kraai. Mensen voor wie het te doen is om met weinig te kamperen. Met een LW-tentje en zowat alle bagage in een rugzak,
Ik ben benieuwd hoe jonge gezinnen binnen de NTKC kamperen. Er was tijdens dit werkWE geen enkel gezin, behalve wij, met jonge kinderen aanwezig. Dat geeft te denken.
Wel enkele jonge mensen, eind 20 en een 15 jarige. Verder een ouder publiek. Diehard (ES en Slee ) tentkampeerders. En een vrouw met een minikampeerwagen ( vrij vertaald, een caravan )
Maar dit was een en Bladel is een mooi kampeerterrein. Mooie plekken/ plekjes. Best veel privacy. Hoewel het wel een ons kent ons cultuur is. Dus men keuvelt wel wat af zo hier en daar. Maar los van het klussen hebben ze ons lekker onze gang laten gaan.
Er is best discussie over de regells, de clubcode. Over het vrijlaten van de max hoogte. Over het op het terrein laten rijden van auto's voor het uit en inladen.... Ja, je moet vanaf de parkeerplaats met je bagage in een kar, of op je nek ( Op sommige terreinen ) naar je plek. Je mag NIET met de auto op het kampeerterrein. Ik vind dat een grooooooot nadeel.
Want we slepen nogal wat mee. Tenzij we dat gaan verminderen. Maar we koken wel graag staand. Wassen ook graag staand af, ook al is het voor je eigen tent, wat hier dus wel een must is. Ik hou niet zo van dat kruipend kramperen.
Dus de volgende x gaan we eens met de KM ( en tarp ), i.p.v. met de Tureluur. En dan eens zien of we alle keukenspul kunnen verkleinen. We hebben al lagere stoelen aangeschaft, nodig voor het op de grond leven..... En in lagere, kleinere tenten kamperen.....
Maar goed, ik ken hier zo een aantal mensen met een kleinere kampeeruitrusting, die zo naar een NTKC-terrein zouden kunnen gaan om daarmee te kamperen. En dan zijn het zeer DW-waardige terreinen, volgens mij. Ook de sfeer van deze mensen was prima. Dat sluit best aan bij "ons".
Op 9 en 10 Mei is er op DIT ( Brobbelbies te Schaijk ) terrein een Open Tentendag. Georganiseerd door het hoofdbestuur.
Volgens mij mag iedereen dan kennismaken en komen kamperen.
De moeite waard hoor.
Leuk was ook dat Hinte, ze kijkt GRAAG naar Bambi ( Walt Disney ) nu in het echt een Bambi zag. Er is een reetje dat zijn of haar thuis gevonden heeft op dit kampeerterrein. Een heel tam dier. Ik zat er met Hinte naar te kijken, toen het beestje met grote sprongen aan ons voorbij kwam jumpen. Jammer dat Hinte nog zo jomg is, anders zou dat een indrukwekkende gebeurtenis zijn geweest. ( Nu zal ze het vast vergeten. ) Wij daarentegen vergeten dat nooit meer natuurlijk
Ik denk dat we nog een x gaan proefkamperen, maar dan met de KM en meer in de stijl van de NTKC. Met nog minder zooi. Eens zien of we dat kunnen. Dan worden we waarschijnlijk wel lid, want het is een hele mooie manier van kamperen. En je kunt het hele jaar terecht.