Hallo!
Wij hebben een Tureluur uit ‘87, nog in goede staat. Echter zijn er inmiddels wat ringetjes voor de scheerlijnen los. 1 is 2 jaar geleden gerepareerd aan het grondzeil. Toen kon ik de tent nog wegbrengen via de vrijbuiter in Gouda. Helaas hebben ze toen maar 1 vd 3 kapotte ringetjes gerepareerd. De twee lusjes waaraan de scheerlijnen van de luifel vast horen te zitten zijn verteerd. Nu hebben we gewoon de scheerlijn door het gat vd luifelstokken gehaald, werkt opzich ook prima, maar toch minder mooi he!
Daarbij zit er nu een klein gaatje (ongeveer 0,5cm?) ongeveer in het midden van de luifel. Dit wil ik nu sowieso (laten) repareren om verder scheuren te voorkomen. Maar en moet de tent naar Heerde gebracht worden, voor ons zo’n 1,5 uur enkele reis... wat raden jullie aan? Laten repareren bij de waard zelf? Zelf proberen te plakken? Goede reparateur in de randstad? Als we het laten repareren wil ik de luifelringen voor de scheerlijnen als dat kan ook gelijk laten doen! We gaan pas eind augustus weer met de tent weg dus hebben nog even!
Wat zijn jullie ervaringen? Is het de moeite om naar de waard zelf toe te rijden?
Opsturen is ook vrij prijzig en vertrouw PostNL Mn fijne tent eigenlijk niet toe