Je laatste bezoek was
Het is nu 17 jan 2025, 05:28
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Tent laten repareren?!
Zelf proberen! 0%  0%  [ 0 ]
Alleen door De waard laten doen! 0%  0%  [ 0 ]
Andere reparateur zoeken! 100%  100%  [ 1 ]
Anders, vermeld ik in een antwoord! 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 1
Auteur Bericht
 Berichttitel: Reparatie... zelf doen of naar De Waard?
BerichtGeplaatst: 23 mei 2019, 16:00 
Rookie

Hallo!

Wij hebben een Tureluur uit ‘87, nog in goede staat. Echter zijn er inmiddels wat ringetjes voor de scheerlijnen los. 1 is 2 jaar geleden gerepareerd aan het grondzeil. Toen kon ik de tent nog wegbrengen via de vrijbuiter in Gouda. Helaas hebben ze toen maar 1 vd 3 kapotte ringetjes gerepareerd. De twee lusjes waaraan de scheerlijnen van de luifel vast horen te zitten zijn verteerd. Nu hebben we gewoon de scheerlijn door het gat vd luifelstokken gehaald, werkt opzich ook prima, maar toch minder mooi he!
Daarbij zit er nu een klein gaatje (ongeveer 0,5cm?) ongeveer in het midden van de luifel. Dit wil ik nu sowieso (laten) repareren om verder scheuren te voorkomen. Maar en moet de tent naar Heerde gebracht worden, voor ons zo’n 1,5 uur enkele reis... wat raden jullie aan? Laten repareren bij de waard zelf? Zelf proberen te plakken? Goede reparateur in de randstad? Als we het laten repareren wil ik de luifelringen voor de scheerlijnen als dat kan ook gelijk laten doen! We gaan pas eind augustus weer met de tent weg dus hebben nog even!

Wat zijn jullie ervaringen? Is het de moeite om naar de waard zelf toe te rijden?

Opsturen is ook vrij prijzig en vertrouw PostNL Mn fijne tent eigenlijk niet toe :roll:

Profiel  

Berichttitel: Re: Reparatie... zelf doen of naar De Waard?
BerichtGeplaatst: 23 mei 2019, 16:17 
Tentspotter

Afbeeldingen: 1
zou eerst bij DW informeren of reparatie wel lukt voor augustus.
verzekerd verzenden met GLS kost 11,75

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2019, 17:16 
Rookie

Dat blijkt lastig, ze willen eerst de tent zien... dus met opsturen zit ik daar pook een beetje mee. Breng hem dan geloof ik loever zelf weg. Desnoods maken we er een dagje uit van ofzo... :?:
Of alvast kijken naar een nieuwe tent zodat we daar over kunnen gaan dromen voor de toekomst :oops:
Al vind ik de tureluur echt top en zou ik hem nog lang niet kwijt willen!

Profiel  

Berichttitel: Reparatie... zelf doen of naar De Waard?
BerichtGeplaatst: 23 mei 2019, 18:57 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 29
Geen idee waar je woont maar wellicht is Uden (Atomatent) een alternatief. Mijn ervaring is dat je je tent minder lang kwijt bent ( van klaar terwijl je wacht tot enkele weken tegen de Waard minimaal een maand of twee). Daarbij had de Waard bij onze Albatros doodleuk ook slechts de helft van de scheerlijn lusjes vervangen . Maar dat kan een incident zijn en was natuurlijk onder het vorige management.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019, 07:09 

Afbeeldingen: 72
Tja, alle opties zijn prima, het is wat je in de tent wilt investeren, als dit echt jullie ultieme tent is kun je ook overwegen om een dakvervanging te laten doen door Atomatent in Uden. Dan ben je echt verlopig weer klaar.

BerichtGeplaatst: 24 mei 2019, 16:12 

Afbeeldingen: 40
Het kleine gaatje in de luifel kan je met een klein lapje tentstof zelf plakken met textiellijm. Als het alleen om lusjes aan de vleugels en luifel van de tent gaat, kan je die ook zelf eraan naaien. Let wel op goed schimmelvrij tentgaren en dito keperband. Te koop bij Esvotenten in Volendam.
Aan het grondzeil zou ik niet zelf gaan naaien.

BerichtGeplaatst: 25 mei 2019, 08:07 
Rookie

Dank voor de tips!
We wonen in Gouda, dus Uden is ook een tijdje rijden. Dakvarvanging lijkt me wat rigoureus... t is maar een heel klein gaatje. De lusjes zijn eigenlijk niet eens echt nodig. Helaas de zelfde ervaring wat betreft de lusjes vervangen bij de waard destijds. 1 van de 3 gerepareerd...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2019, 21:19 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 70
Aan boord repareren we ook wel eens de dekzeilen voor deklasten hout. Deze zeilen zijn van hetzelfde materiaal als het grondzeil van een de waard. Hiervoor gebruiken we dan een verfbrander en een verfroller (van hout of ander hard materiaal).

We knippen dan een lap(je) van een stukje extra zeil af om mee te beginnen. Dan leggen we het te repareren stuk zeil op een vlakke harde ondergrond (liefste hout) en gaan dit dan verwarmen met de verfbrander (niet te dichtbij anders smelt het weg maar wel zo dichtbij dat het zacht word) dan leggen we het "nieuwe" plaatje eroverheen en drukken deze dan aan met de "verf" roller.

Daarna is het zeil weer waterdicht.

BerichtGeplaatst: 28 mei 2019, 06:14 

Afbeeldingen: 6
Carel schreef:
Aan boord repareren we ook wel eens de dekzeilen voor deklasten hout. Deze zeilen zijn van hetzelfde materiaal als het grondzeil van een de waard. Hiervoor gebruiken we dan een verfbrander en een verfroller (van hout of ander hard materiaal).

We knippen dan een lap(je) van een stukje extra zeil af om mee te beginnen. Dan leggen we het te repareren stuk zeil op een vlakke harde ondergrond (liefste hout) en gaan dit dan verwarmen met de verfbrander (niet te dichtbij anders smelt het weg maar wel zo dichtbij dat het zacht word) dan leggen we het "nieuwe" plaatje eroverheen en drukken deze dan aan met de "verf" roller.

Daarna is het zeil weer waterdicht.
Ik heb deze tip even gedeeld met 2 vrienden die hebben een byzonyl zeil over hun bootje ;)

rare vogel.

BerichtGeplaatst: 16 okt 2024, 11:58 
Rookie

Wij hebben ook een oudere tent en stonden voor een soortgelijke keuze. Ik begrijp goed hoe lastig het is om een vertrouwde tent op te sturen, vooral als het om waardevolle reparaties gaat. Wat betreft de luifelringen en het kleine gaatje, is het repareren bij De Waard zelf inderdaad een goede optie, vooral voor vakmanschap. Toch kan het qua tijd en kosten misschien de moeite waard zijn om een lokale reparateur te overwegen. In de Randstad heb ik zelf goede ervaringen gehad met reparateurs die ook zeilen en tenten herstellen. Daarnaast kun je op https://www.afdekzeilwinkel.nl/ kijken. Ze hebben een breed assortiment aan materialen en zeilringen die handig zijn voor dit soort reparaties. Misschien kun je een klein deel van de reparatie zelf doen, vooral als het om eenvoudige dingen zoals het verstevigen van ringen gaat. Dat scheelt ook weer tijd!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]