Je laatste bezoek was
Het is nu 13 nov 2024, 23:48
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eindelijk voorstellen en vraag over Stormvogel #1
BerichtGeplaatst: 22 feb 2021, 10:22 
Camper

Alhoewel ik al lang mee lees op dit forum, wel eens iets gepost heb en zelfs een paar jaar geleden hulp gehad heb van een paar forummers bij het opzetten van onze Kuifmees, is voorstellen er nooit van gekomen. Onterecht, dus hoog tijd om er iets aan te doen.

Ik ben moeder van 2 pubers, heb een latrelatie en ben in het dagelijks leven wiskundedocent. Het De-Waard-virus heb ik met de paplepel ingegoten gekregen. Via de Zilvermeeuw, Alkjes, Albatros en vergrote 2-stokstern van mijn ouders later terecht gekomen in onze eigen Albatros met vario en Kuifmees.

Na een uitstapje naar een Mercedes 508 het afgelopen jaar hebben wij besloten deze binnenkort weer van de hand te doen. Alles bij elkaar blijkt het bezit van een camper toch niet veel praktischer of leuker dan tentkamperen, maar wel heel veel prijziger. Bovendien mis ik het tentdak boven het hoofd meer dan gedacht en slaap ik nog liever gisteren dan vandaag weer in een tent.

Kort geleden heb ik, naast de Albatros, een jong gebruikte Stormvogel #1 aangeschaft en is de Kuifmees naar een nieuwe eigenaar gegaan. Op het moment wordt er in Uden gewerkt aan opbergschorten en een gordijn voor de Stormvogel, want de binnentent die erbij zit lijkt mij maar krap en onhandig. Ik kan niet wachten tot de tent terug is, want heb ‘m wel uitgevouwen gezien, maar niet opgezet en ben er écht héél nieuwsgierig naar. Op papier lijkt de Stormvogel in mijn situatie voor korte en misschien ook wel langere vakanties perfect, maar of dat klopt moet nog blijken.

Naast de zomervakanties waarin de kinderen en ik met de Albatros meestal 3 buitenlandse campings in twee weken aandoen, zijn weekendjes en korte vakanties in Nederland hier ook populair. Als het even kan vertrek ik met kinderen, vriend, de hele familie of alleen (dat laatste komend seizoen voor het eerst) graag voor een nachtje of langer naar een mooi natuurkampeerterrein.

Onterecht dus, dat ik me als serieuze :pyramidez: -fanaat hier nog niet eerder voorgesteld had. Beter laat dan nooit. Bedankt voor al jullie nuttige en leuke berichten, die ik al die tijd al mee mocht lezen!

Meteen een vraag: Heeft er iemand ervaring met 3 Exped Megamatten LW (197 x 65cm) achterin het oude model Stormvogel (zonder binnentent)? Past dat? In de Kuifmees ging het precies en de slaapcabine van de Stormvogel is weliswaar iets korter, maar ik hoop ook een tikje minder rond?

Albatros 2006 - Stormvogel#1 2021

Profiel  

Berichttitel: Re: Eindelijk voorstellen en vraag over Stormvogel #1
BerichtGeplaatst: 22 feb 2021, 11:40 
Tentspotter

Afbeeldingen: 1
welkom!
3 megamatten passen niet in de lengte achter een dicht gordijn.
Tent is een balzaal of luxe villa in je ééntje, maar daar geniet ik echt van. heerlijk!
Zou er zelf niet aan moeten denken om de tent met vario meerdere keren in een vakantie op te moeten zetten.
Maar ieder mens is verschillend en heeft andere wensen :wink:

Profiel Persoonlijk album  

Berichttitel: Re: Eindelijk voorstellen en vraag over Stormvogel #1
BerichtGeplaatst: 22 feb 2021, 15:51 
Camper

Bedankt voor je snelle reactie, Kaatje!

Dat is jammer zeg, dat dat niet gaat passen. Had ik niet gedacht. Dat moeten we dan nog even oplossen als de kinderen mee gaan. Ik denk dat de 2 buitenste matten dan maar een stukje de woonruimte in moeten. Of anders slaapt er iemand voorin. Wel fijn dat ik het nu alvast weet.

Dat het in je eentje een balzaal is dacht ik wel inderdaad :D Heerlijk lijkt me dat.

Ik zie er ook wel eens tegenop hoor, verkas-dagen, vooral met de Albatros en/of als het heel warm is en/of als we ook nog een eind willen rijden. De kinderen helpen wel mee gelukkig en de vario gebruiken we ook niet altijd. Maar ja, zoektochten naar mooie (!), betrouwbare (!) tenten met veel leefruimte en een fijn klimaat die ook nog licht zijn, snel op te zetten en makkelijk te drogen lopen steevast op niets uit. Meer dan één camping zien willen wij dan wel weer heel graag, dus dan blijven er weinig andere opties over dan af en toe een vakantiedagje flink aan de conditie werken. Ik heb het er heel graag voor over.

Bij de Stormvogel heb ik (voorlopig) alleen een zonneluifel, die ik vast niet zo vaak ga gebruiken, dus ik verwacht dat het wel duidelijk minder werk zal zijn. Hoe het bevalt om deze voor één nachtje op te zetten moet nog blijken, maar tent opzetten zie ik wel als onderdeel van de vakantie (leuk!). Dat laatste gold voor de Kuifmees wel minder trouwens. Daar was ik niet zo goed in.

Albatros 2006 - Stormvogel#1 2021

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]