Je laatste bezoek was
Het is nu 13 dec 2024, 16:14
Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Lepelaar verwoest door overstroming Duitsland…
BerichtGeplaatst: 20 jul 2021, 12:17 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 86
Wat heb je die tent al weer ontzettend schoon gekregen!
Hopelijk krijgen ze alles in die regio weer zo mooi schoon.

Verstuurd vanaf mijn STK-LX1 met Tapatalk

Zag ik daar een dwergmeeuw en een kleine burgemeester binnen vliegen?

Profiel Persoonlijk album  

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021, 18:30 
Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 70
Oh whouw! Wat een metamorfose zeg!
Wel echt super tof van andere dat ze jullie tent hebben afgebroken terwijl de boel dus eigenlijk al aan het onderlopen was.

Hopelijk is je tent inderdaad straks weer net zo waterdicht als daarvoor! :respect:

BerichtGeplaatst: 02 aug 2021, 21:21 
Moderator

Afbeeldingen: 304
Erg benieuwd naar de waterdichtheid. Wat een schrik....

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021, 18:04 
Very Extremely experienced Camper

Afbeeldingen: 40
Gelukkig hebben jullie de tent hopelijk althans kunnen redden.
Wij zaten in 2002 in de overstromingen in Tsjechië. We werden wel geëvacueerd. Mochten slapen in een school en overdag verblijven en eten in een bejaardentehuis. Daar zagen we op tv alle ellende voorbij komen, net zoals de beelden van Duitsland en België.
In de middag mochten we even terug om spullen te halen. Dat lieten we ons niet twee keer zeggen. Alles in de bagagewagen en auto gegooid, tent afgebroken en bovenaan bij de camping in de recreatieruimte neergelegd.
Omdat een dijkje heel bleef is de camping toen niet overstroomd, waar men wel voor vreesde.
Een dag later mochten we terug. Hebben de tent drijfnat opgezet en de nacht in een blokhut geslapen. Maar grote wegen zaten dicht, omdat er allerlei bruggen waren weggespoeld. Via kleine weggetjes konden nog wat rond rijden en zagen alle ellende, stapels meubels en andere troep stonden bij elk huis voor de deur. Elke dag zagen we de vrouw die op het weg naar het dorp woonde (laagste punt) uit huis komen met emmers met modderwater. Na een week zijn we via boswegen over de kam van heuvels het land uit gegaan.

Wij hadden ons zorgen gemaakt om onze kampeerspullen en tent, terwijl die mensen alles kwijt waren en wij gewoon in Nederland nog een droog huis hadden. Een maal thuis overleed mijn moeder ook nog eens twee weken later. Ik heb er erg veel last van gehad. Het was geen leuk jaar.

Bij de beelden van Duitsland kwam dat hopeloze gevoel weer boven. Vorig jaar stonden we op camping Strotzbusch, deze is wel overstroomd, maar gelukkig weinig schade. De camping waar we vaak met Pinksteren staan bij Essen, was ook overstroomd, met ook gelukkig weinig schade.
De camping waar jij stond had ik ook bekeken vorig jaar. Zij hebben erg zwaar pech gehad door de ligging. Hopelijk komen ze het weer te boven.
En jullie natuurlijk ook.

Ik wil sindsdien liever niet meer aan water staan met de tent, tenzij het water beduidend lager staat, dan de plek is. Maar dat kan dus zomaar ineens anders zijn, met dit soort buien.

BerichtGeplaatst: 04 aug 2021, 21:37 
Very experienced Camper

Afbeeldingen: 0
@jan: de tent is waterdicht! De tent 2x van buiten én van binnen voorzichtig met hogedrukreiniger afgespoeld, en het meeste vuil is daarmee verwijderd. Als je binnen in de tent staat, zie je op het doek nog wel wat vlekken op sommige plekken, maar van buitenaf is nauwelijks nog iets te zien. De tent staat in de tuin, we hebben er 2 regenachtige nachten in geslapen: niks aan de hand! Zo blij mee!

Van binnen zie ik her en der nog wat opgedroogde modder in de naden van de deuren/ramen zitten, dus daar ga ik nog even op boenen.

Toptent! De term ‘verwoest’ is dus echt niet van toepassing! :)

@saskia: wat een nare ervaring hadden jullie, zeg… Kan me voorstellen dat de huidige situatie dan ook weer oude herinneringen oproept. Kamperen langs het water is prachtig en gelukkig zijn natuurrampen als deze heel uitzonderlijk. Maar de keuze om nu liever niet meer zo dichtbij het water te kamperen kan ik begrijpen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2