Nieuw lid, eerste post, dus even voorstellen. Wij zijn een gezin met twee kids (2j en 5j), hebben in het verleden veel gekampeerd. Totop heden altijd in polyester: eerst met een klein tentje in de cabrio en nu een paar jaar met de kids in een flinke gezinstent (Outwell Nevada). Deze zomer in regenachtig Nederland ontdekten we talloze scheurtjes in de buitentent, en na zes keer repareren met Tear Aid waren we daar wel klaar mee.
Onze laatste week kampeerden we met vrienden een Albatros mee hebben waar hij als kind nog in gekampeerd heeft met zijn ouders en het kriebelde ons enorm. Het ruikt geweldig en staat als een huis. Op de terugweg heeft mijn vrouw het internet afgespeurd naar tips en tweedehandsjes en een dag later staat er een klein aanhangertje voor de deur met onze eerste De Waard!
Het is een goed onderhouden Albatros met Varioluifel, 20 weken gestaan (veel aan zee, maar rigoreus afgespoeld - katoen is nog soepel), schorten, horren, kleed. We kijken uit naar jaren kampeerplezier. Bouwjaar is nog niet helemaal duidelijk.
Wij staan te popelen om hem op te zetten en gaan misschien dit weekend nog een weekendje proeven.
Hoewel we uitleg en een demonstratie hebben gehad van de vorige eigenaar, is het voor mij een beetje een puzzeltje welke (olijfkleurige, als ik het zo zie) stok nou waar voor is. Meten is weten zou je zeggen:
- 2x 180cm, 3 delen, pin
- 2x 190cm, 3 delen, duidelijk langere pin, rode sticker
- 1x 250cm, 4 delen, dik (hoofdmast)
- 1x 192cm, 3 delen, ogen (nokstok voor)
- 2x 220cm, 3 delen, haak en oog (nokstokken)
- 1x 220cm, 4 delen, ook weer lange pin (varioluifel?)
- 2x 200cm, 3 delen, pin
Ze zitten op deze volgorde (VLNR) in de stokkentas, en ik herinner me dat de vorige eigenaar zei dat je ze op deze volgorde moest gebruiken bij het opzetten.
Nu komt het deel wat ik niet helemaal snap: als ik de officiƫle opzetinstructies van Albatrossen erbij pak, kan ik geen enkele versie matchen aan wat ik in onze stokkenzak heb zitten. Zeker de rode sticker op B verwart me, want 190 lijkt bij een 10-15 varioluifel te horen en daar zit voor zover ik begrijp geen rode sticker op. Ook de volgorde in de tas zou ik zelf anders doen: eerst D, dan diegene die de voorstok is, etc.
Kortom: hoogste tijd om het hier dus eens te vragen: weet iemand waar ik A, B en G voor moet gebruiken?
Met vriendelijke groet,
Jorik