Goedendag allemaal,
Het lijk mij ook leuk om me even voor te stellen na een half jaar veel gelezen te hebben op dit forum.
Woonachtig in Heemskerk, met mijn vrouw, zoontje van 1 en een meisje op komst. Van kinds af aan altijd gekampeerd met mijn ouders, later kregen zij een camper. Daar ook vele km mee gereisd. Vond het een feest altijd, dat kamperen! Mijn vrouw had nog nooit in een tent geslapen toen we elkaar leerde kennen, maar na de eerste keer Frankrijk was ze gelijk verkocht. Ze is nu net zo fanatiek als ik ben.
Zo ook verleden jaar zomer, met ons oude vertrouwde polyester tunneltentje (waar ik overigens met veel plezier mee weg ben geweest afgelopen jaren) naar Limburg afgereisd, veilig binnen de Nederlandse grenzen aangezien corona toen al een tijdje speelde. En voor het eerst met een baby’tje mee! Alles paste mooi in onze Nissan Note uit 2016 (compacte auto maar toch verassend ruim van binnen. Ze noemen het een lage MPV). Tot de triptrap, kinderwagen en het campingbedje aan toe.
Eenmaal daar aangekomen een hele middag stralende zon gehad, en mooi alles droog op kunnen zetten. Daar was ook alles mee gezegd, qua weer. De rest van de 1,5 week regen, regen en nog eens regen gehad. Daar zaten we dan, in een iets te krappe tent, zonder kuipzeil, en een baby die koortsig werd. Toen onze biezen gepakt, en een paar dagen eerder dan gepland, vertrokken we maar naar huis.
Toch had die vakantie een heel groot hoogtepunt! Met gezinsuitbreiding werd ons huidige tentje toch wat te krap, met pijn in mijn hart moest ik toch maar beginnen met overwegen om op zoek te gaan naar een andere, ruimere tent. Ik ben de laatste jaren erg bezig met duurzaamheid, dus 1 ding was zeker, het zou een tweedehands moeten worden. En het moest er een worden die niet na 5 jaar ‘op’ zou zijn. En dan is het opeens niet meer zo erg, dat slechte weer! Heel internet werd uitgeplozen vanuit het regenachtige Limburg.
Als doorgewinterde kampeerder schiet de waard natuurlijk direct door je hoofd. Maar ik dacht altijd dat die tenten, ook tweedehands, niet te betalen zouden zijn. Maar het viel me mee, en ook de ruime keuze op marktplaats. Zoveel keus, dat er zelfs Exceloverzichten aan te pas moesten komen. Want welke tent willen we eigenlijk? En welke opties willen we daar dan bij? Na wat meetwerk, alle plattegrondjes van de wikiwebsite af grondig geinspecteerd te hebben, en veel overleg viel onze keus op een Albatros. Met die info gingen we marktplaats afstruinen, en zetten daarbij in de Excelkolommen kreten als: bouwjaar, kapstok?, eerste eigenaar?, aantal staweken, etc. etc.
Ons oog viel op een Albatros uit 2005 met 22 staweken van eerste eigenaar. Met alle opties die we graag wilde: gordijnen (geen binnentent dus), kapstok, 4 zijschermen, zonneluifel, varioluifel, 2 opbergvakken en 1 hordeur. Dus vanaf de camping in Limburg een bod gedaan, en is uiteindelijk geaccepteerd voor 475 euro. Dat vond ik een redelijk bedrag, want na een kort rekensommetje zou dit pakket met huidige prijzen rond de 4700 euro zijn.
We konden dus niet wachten om naar huis te gaan. Eenmaal thuis, snel naar Vlissingen gereden om onze nieuwe aanwinst te bemachtigen. We konden ons vanaf toen trotse eigenaren van een echte de Waard noemen! Wat een prachtding. Tot aan de verpakkingstassen aan toe. De eigenaar had een hele handige oprolbare stokkenzak zelf gemaakt (zelfmaak ben ik normaliter niet zo heel erg van, heb natuurlijk liever origineel). Maar deze was er mooi en stevig gemaakt!
We hebben ‘m de volgende dag gelijk opgezet volgens de instructie, dat ging aardig goed. Nu moet ik alleen behendig worden om ‘m mooi strak te krijgen, ik heb al veel tips hier op het forum voorbij zien komen. En ik moet even uitvogelen welke luifels ik mee wil nemen als we komende zomer gaan kamperen met z’n 4tjes. Allemaal lijkt me een beetje veel van het goeie.
Gelijk maar een dakkoffer en dakrails via marktplaats aangeschaft, want een gaskoelkast en wat grotere campingstoelen kwamen er ook nog eens bij. Wil graag plekjes opzoeken waar geen stroom is.
Kortom, ik kan niet wachten tot de zomer!